damrong
  • Home
  • About Us
  • Publication
  • Submission
  • Author's Guidelines
  • Schedule
  • Editorial Board
  • Contact Us

ข้อมูลป้อนกลับในการเรียนภาษาที่ 2

CORRECTIVE FEEDBACK IN SECOND LANGUAGE DEVELOPMENT

โดย ปาจรีย์ นิพาสพงษ์       / By Pajaree Nipaspong

Damrong Journal, Vol 10, No.2, 2011

CURRENT ISSUE

ฉบับประจำเดือน ม.ค.-มิ.ย. 62

ปีที่ 18 ฉบับที่ 1

บทคัดย่อ:

บทความนี้ได้รวบรวมการศึกษาเชิงทดลองเกี่ยวกับบทบาทของการให้ข้อมูลป้อนกลับ (Corrective feedback) ต่อการเรียนภาษาที่สองโดยได้แบ่งการศึกษาเชิงทดลองออกเป็น 3 ประเภทตามลักษณะบริบทการศึกษา ได้แก การทดลองในชั้นเรียน การทดลองในห้องทดลอง และการศึกษาโดยใช้สื่อคอมพิวเตอร์เป็นเครื่องมือทดลอง ได้มีการนำเสนอข้อมูล การเปรียบเทรยบและอภิปรายระเบียบวิธีวิจัย ผลการศึกษาและตัวแปรต่างๆ ที่อาจมีอิทธิพลต่อการศึกษา

ABSTRACT:

This article reviews related intervention studies on the role of corrective feedback in second language learning. The intervention studies are divided into three main categories – classroom-based, laboratory-based, and computer-based studies – depending on the nature of the treatment settings. Research designs, results from the studies, as well as possible factors influencing the study outcomes are compared and discussed.

read more > print /download PDF
Search Articles By:
User
Journal Content

Contact Us

บรรณาธิการวารสารดำรงวิชาการ คณะโบราณคดี มหาวิทยาลัยศิลปากร 31 ถนนหน้าพระลาน แขวง พระบรมมหาราชวัง เขตพระนคร กรุงเทพฯ 10200 damrong_journal@hotmail.com, damrong.journal@gmail.com http://www.facebook.com/DamrongJournal